Στις 28 Απριλίου 2024, ημέρα Πέμπτη ξεκίνησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου την τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή τους. Πρώτη στάση ήταν στο Πλανητάριο της Θεσσαλονίκης, όπου μέσω της πανοραμικής, θολωτής οθόνης του ανοίχτηκε ένας καινούργιος, μαγικός κόσμος μπροστά τους, οικείος και φιλικός. Αυτός ο «νέος» κόσμος είναι το πλανητικό μας σύστημα. Ο γαλαξίας μας. Το Σύμπαν. Μετά την βιντεοπροβολή, συνέχισαν το ταξίδι τους με προορισμό την Λάρισα. 

Την επόμενη ημέρα, οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το «μπαλκόνι του Πηλίου», την Μακρυνίτσα ώστε να απολαύσουν την θέα και συνέχισαν την διαδρομή τους προς το ξενοδοχείο. Μετά κατευθύνθηκαν προς τον Βόλο, όπου επισκέφθηκαν το Εντομολογικό Μουσείο. Το Εντομολογικό Μουσείο Βόλου είναι το μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα και το μεγαλύτερο και πληρέστερο ιδιωτικό εντομολογικό μουσείο των Βαλκανίων καθώς επίσης είναι γνωστό στον επιστημονικό κόσμο της Ελλάδας και του εξωτερικού που ασχολείται με το αντικείμενο. Το μουσείο διαρκώς εμπλουτίζεται με νέα είδη και περιλαμβάνει σήμερα (2014) περίπου 100.000 έντομα διαφορετικών τάξεων. Η πλειοψηφία των εντόμων που εκτίθενται στο μουσείο είναι πεταλούδες (λεπιδόπτερα) που ανήκουν σε περισσότερα από 40.000 είδη, υποείδη και φυλές. 

Στιγμιότυπο των μαθητών/τριών από την Μακρυνίτσα

Έπειτα αναχώρησαν για το Τεχνολογικό Πάρκο Καινοτομίας Λάρισας (Joist), όπου είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν τρισδιάστατα, να πάνε πίσω στον χρόνο και να ταξιδέψουν με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας.

Το Σάββατο, περιηγήθηκαν στην Καλαμπάκα και τα όμορφα Μετέωρα όπου είχαν την ευκαιρία να επιστεφθούν την Μονή του Βαρλαάμ ή Μονή των Αγίων Πάντων. Πρόκειται για ένα ανδρικό μοναστήρι στα Μετέωρα, στην κορυφή απότομου βράχου. Είναι ένα από τα έξι που συνεχίζουν να είναι ενεργά στα Μετέωρα, τα οποία από το 1988 συμπεριλαμβάνονται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Το ταξίδι τους ολοκληρώθηκε με περιήγηση στο αρχαίο θέατρο της Λάρισας.

Στιγμιότυπο των μαθητών/τριών από τα Μετέωρα

Την τελευταία ημέρα, παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να σταματήσουν στην Έδεσσα και να απολαύσουν αυτό το υπέροχο θέαμα με τους καταρράκτες. Οι Καταρράκτες της Έδεσσας αποτελούν ένα φυσικό φαινόμενο το οποίο δημιουργήθηκε έπειτα από ισχυρό σεισμό που έπληξε την γύρω περιοχή το 14ο αιώνα, όπου από τότε κατά την πάροδο του χρόνου σημειώθηκαν αρκετές αλλαγές στην μορφολογίας τους εξαιτίας μικρότερης κλίμακας σεισμών. Κύρια πηγή αυτών αποτελεί ο Υγροβιότοπος Άγρα-Νησίου, από τον οποίον ρέει το κυρίως ποτάμι, ο Εδεσσαίος του οποίου οι διακλαδώσεις αποτελούν τους καταρράκτες. Επίσης Το Γεωπάρκο των Καταρρακτών εκτείνεται σε μια περιοχή πάνω από 100.000τμ και σε μία διαδρομή πάνω στο βράχο για 1,1χλμ.

Στιγμιότυπο των μαθητών/τριών από τους Καταρράκτες της Έδεσσας

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επιστροφή τους στην πόλη της Ν. Ορεστιάδας στις 21.30 περίπου. Η εκδρομή ήταν μία μοναδική εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη. 

Γεωργίου Θεοδώρα, Μαθήτρια Α΄ Λυκείου

Ζαβράκη Μαριάνθη, Μαθήτρια Α΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Αν. Καθηγήτρια, Φυσικός

 

 Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού, είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, κατά του Τουρκικού ζυγού, από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη «ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους».

Η 25η Μαρτίου έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία το 1821. 

Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ από την ίδια.

Επίσης, στις 25 Μαρτίου 1821 ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση ενάντια στην τουρκική σκλαβιά που κρατούσε την Ελλάδα δέσμια για 400 χρόνια. Ήταν η εποχή εκείνη που ωρίμασαν οι συνθήκες και οι καταστάσεις για το ξεσήκωμα του ελληνισμού. Η επανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου επειδή εκεί υπήρχαν πολλοί εμπειροπόλεμοι άνδρες και πλούσια ναυτική δύναμη ώστε να επιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα από στεριά και θάλασσα.

 

Στιγμιότυπο μαθητών/τριών από την εορταστική εκδήλωση 

Το Σχολείο μας, τίμησε τους ήρωες της επανάστασης με μια εορταστική εκδήλωση, της οποίας την επίβλεψη και οργάνωση είχε η κα Ελένη Ματσούκη, η οποία ξεκίνησε με την προβολή βίντεο σχετικά με τις σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής επανάστασης και τίτλο: Ζωντανεύοντας τους ήρωες του 1821. 

 

Στη συνέχεια μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Τάξης παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο (που έγραψε η φιλόλογος του σχολείου μας Αναλυτή Δήμητρα-Σταυρούλα) με τίτλο: «Τα παιδιά μαθαίνουν για την Ελληνική Επανάσταση». 

    

Στιγμιότυπο μαθητών/τριών από την εορταστική εκδήλωση 

Η εορταστική εκδήλωση ολοκληρώθηκε με χορούς και τραγούδια από τους/τις μαθητές/τριες και έκλεισε με την απαγγελία του Εθνικού μας Ύμνου. 

Ντουμανάκης Βασίλειος, Μαθητής Α΄ Λυκείου

Παπαμιχαήλ Γεώργιος, Μαθητής Α΄ Λυκείου

Χατζηνικολάου Στυλιανός, Μαθητής Α΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 4830/2021 «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα “AΡΓΟΣ” και λοιπές διατάξεις» (A΄ 169), και λαμβάνοντας υπόψη τη με αρ. 15/07-03-2024εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους ορίζεται καικαθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας καθώς πρόσφατες θεωρίες βιοηθικής συγκλίνουν στην αναγκαιότητα της απομάκρυνσης από τονανθρωποκεντρισμό και τονίζουν τη σημασία της εκτίμησης της ζωής όλων των όντων, αναγνωρίζονταςτην εγγενή αξία τους. Αυτές λοιπόν, οι θεωρίες εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την εκμετάλλευση των έμβιωνόντων αποκλειστικά για την ικανοποίηση των ανθρώπινων αναγκών.

Μία ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της παγκόσμιας πολιτειότητας και της βιωσιμότητας θα ήταν ανεπαρκής χωρίς τη συμπερίληψη της ηθικής για τα ζώα, την άμβλυνση της διχοτόμησης ανθρώπου-ζώου καθώς και της σχέσης των έμβιων όντων του πλανήτη με τον άνθρωπο.

Στο παραπάνω πλαίσιο και με σκοπό την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και την υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους / τις μαθητές /-τριες ορίζεται και καθιερώνεται η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.

Το 2ο ΓΕΛ Ορεστιάδας τίμησε αυτή την ημέρα με προβολή της νέας Ελληνικής φιλοζωικής, μη-εμπορικής ταινίας με τίτλο «Re-Action»η οποία τελεί υπό την Αιγίδα της Unesco Πειραιώς & Νήσων, της Πανελλαδικής Φιλοζωικής & Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας ΠΦΠΟ, του Ιδρύματος Κοινωνικής Εργασίας «Χατζηπατέρειο» & του κέντρου Σκύλοι Οδηγοί  Ελλάδος και αποτελεί συνέχεια των δράσεων της σκυλίτσας Roxy για την υπεράσπιση και τη βοήθεια των τετράποδων φίλων της. Σκοπός της ταινίας Re-Action είναι η εκπαίδευση, η ενημέρωση και ο “προβληματισμός” του κοινού σχετικά με τα κατοικίδια ζώα αλλά και την ευεργετική δράση που ασκούν στις ευπαθείς ομάδες (παιδιά ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι άνθρωποι, καταθλιπτικοί άνθρωποι,άτομα με προβλήματα όρασης  κλπ).

Επίσης υπό την εποπτεία της Διευθύντριας μαθητές φύτεψαν το «δέντρο» της φιλοζωίας!

Το σλόγκαν της ταινίας είναι: «Δώσε την ευκαιρία σε ένα κατοικίδιο να σου αλλάξει τη ζωή».

Όλοι οι συντελεστές της ταινίας εργάστηκαν αφιλοκερδώς προκειμένου η ταινία να επιτύχει το σκοπό της που είναι η ενημέρωση του κοινού για τις συνθήκες διαβίωσης των αδέσποτων ζώων και τα οφέλη που αποκομίζουν όλοι οι άνθρωποι από τα ζώα.  

ΚοσμίδηςΚοσμάς, Μαθητής Β΄ Λυκείου

Μπουγάνης Κωνσταντίνος, Μαθητής Β΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Την Τετάρτη και την Πέμπτη 3 και4 Απριλίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ορεστιάδας (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ορεστιάδας) άνοιξαν τις πόρτες και την αγκαλιά τους και υποδέχτηκαν μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Λυκείου του 2ου ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας προκειμένου να φτιάξουν όμορφες δημιουργίες εν όψει του Πάσχα.

Όλοι οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν ομαδικά και συμμετείχαν ενεργά στη συγκεκριμένη δράση φτιάχνοντας κατασκευές με μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό. Ήταν μια ευκαιρία για τους/τις μαθητές/τριες αμφότερων των σχολείων να τους βοηθήσει να μάθουν, επί του πρακτέου, την έννοια της ίσης αξίας και των ίσων δικαιωμάτων, να μαθαίνουν να σέβονται τη διαφορετικότητα και να ευαισθητοποιούνται σε θέματα ειδικής αγωγής.

Επιπλέον, οι καθηγητές/τριεςκαι η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ, κα Αναστασία Μαχτσεβανίδου, μας ξενάγησαν στους χώρους του Σχολείου εξηγώντας μας αρχικά τον τρόπο που είναι διαρρυθμισμένο. Εν συνεχεία, επισκεφθήκαμε και είδαμε ένα πλήρες και πολύ καλά οργανωμένο εργαστήριο στο οποίο οι μαθητές/τριες φτιάχνουν πολλές από τις δημιουργίες τους κυρίως κατασκευές από πηλό. Τέλος, περάσαμε και είδαμε αναλυτικά τις τάξεις με τις υποδομές που γίνονται τα αντίστοιχα μαθήματα.

         

Η παραπάνω δράση ήταν μία πρωτοβουλία των μαθητών/τριών του 2ου ΓΕΛ Ορεστιάδας οι οποίοι -πέρα από τις πασχαλινές λαμπάδες που δημιούργησαν με μεγάλη επιτυχία- οι μαθητές/τριες είχαν αγοράσει και φτιάξει ωραία δωράκια και κάρτες για να κάνουν έκπληξη στους/στις μαθητές/τριες του ΕΕΕΕΚ.

  

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας πέρασαν πολύ όμορφα και δημιουργικά. Σας ευχαριστούμε ακόμα μία φορά για τη συνεργασία και τη φιλοξενία και ευχόμαστε να μπορέσουμε να συνεργαστούμε εκ νέου!

Ζησούλης Κωνσταντίνος, Μαθητής Β΄ Λυκείου

Κερέμης Δημήτριος, Μαθητής Β΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

 

 

Ο κ. Κυμπουρόπουλος Στέλιος επισκέφτηκε την πόλη της Ορεστιάδας και εκπροσώπησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στην πόλη για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου. Μετά από σχετική πρόσκληση, επισκέφτηκε το 2ο Γενικό Λύκειο της πόλης στις 17.30 στις 25 Μαρτίου 2024, όπου τον υποδέχτηκαν θερμά η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι μαθητές και οι μαθήτριες αλλά και πολλοί γονείς παιδιών που φοιτούν στο 2ο Γενικό Λύκειο.

 

 

Ήταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκαν πολλοί μαθητές και μαθήτριες, γονείς-κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί και φίλοι. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είχαν την ευκαιρία όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου να συζητήσουν με τον ευρωβουλευτή, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για τον τόπο αλλά και να του απευθύνουν ερωτήσεις σχετικά με όσα πρόκειται να κάνει ως μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της περιοχής, στην εκπαίδευση, στα ΑμΕΑ. Το κλίμα ήταν ιδιαίτερα θερμό, έγινε ξενάγηση στο χώρο του σχολείου, προβλήθηκε σχετικό βίντεο για τις δράσεις του σχολείου και το χορευτικό τμήμα παρουσίασε παραδοσιακούς χορούς.

 

 

 

Η απλότητα, η ευαισθησία, η ετοιμότητα και η κοινωνικότητα του ευρωβουλευτή εντυπωσίασε όλους και συμφωνήθηκε η επίσκεψη του κ. Κυμπουρόπουλου στο 2ο Γενικό Λύκειο να επισφραγιστεί με μία διαδικτυακή συνέντευξη των μαθητών-τριών μαζί του σε συνεργασία με το «ΒΗΜΑ». Η Διευθύντρια, κα Ζαβαλιάρη Θωμαΐς, απόλυτα ικανοποιημένη από τους μαθητές και τις μαθήτριές της για την εξαίρετη στάση τους καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης -πέρα από τις ευχαριστίες της- εξέφρασε και τον ενθουσιασμό της για την επίσκεψη του ευρωβουλευτή στο σχολείο της και θεώρησε ότι ήταν ιδιαίτερη τιμή η παρουσία του γενικά για την πόλη, ειδικά όμως για το σχολείο ήταν μοναδική και ξεχωριστή!

 

Μαυρίδης Σωκράτης, Μαθητής Γ΄ Λυκείου

 

Παπαμιχαήλ Μιχαήλ, Μαθητής Γ΄ Λυκείου