Την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου μαθητές και μαθήτριες του σχολείου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στην πόλη του Διδυμοτείχου. Οι μαθητές/-τριες κατά την άφιξή τους είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο Στρατιωτικό Μουσείο Διδυμοτείχου, ένα διώροφο κτίσμα, το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάσθηκε το 1907 από Ιταλό αρχιτέκτονα, πριν την απελευθέρωση της πόλης στις 19 Μαΐου 1920 από τους Τούρκους. Μέχρι το 1906 χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη δημητριακών από την Ένωση Συνεταιρισμών Διδυμοτείχου. Οι προσπάθειες μετατροπής του σε Μουσείο ξεκίνησαν το 1996 και έληξαν το 2000. Είναι ένα από τα ελάχιστα κτίρια παρόμοιας αρχιτεκτονικής προβιομηχανικού κτίσματος που έχουν διασωθεί στην περιοχή. Παρουσιάζει αρκετά ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία, όπως η Σιβηρική ξυλεία η οποία χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του εσωτερικού διάκοσμου.

 Οι μαθητές/-τριες εν συνεχεία, ξεναγήθηκαν στους εσωτερικούς χώρους του μουσείου όπου είχαν την ευκαιρία να: α/ακούσουν ιστορίες από τον Α΄ και Β΄ κυρίως παγκόσμιο πόλεμο, β/να δουν όπλα που χρησιμοποιούσαν, στρατιωτικές φορεσιές, μετάλλια ανά βαθμίδα καθώς και φορεσιές των γυναικών για να ξεχωρίζουν οι παντρεμένες από τις ανύπαντρες.

 Όπλα που χρησιμοποιήθηκαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

                                        

          Γυναικείες ενδυμασίες. Η γυναίκα με το κόκκινο μαντήλι ήταν η παντρεμένη                 Στρατιωτικές Φορεσιές

Στη συνέχεια οι μαθητές/-τριες επισκέφθηκαν το Βυζαντινό Μουσείο Διδυμοτείχου. Το Μουσείο παρουσιάζει την ιστορία του Διδυμοτείχου σε μια παράλληλη αφήγηση ξεκινώντας από τον 2ο αι. μ.Χ. όταν ιδρύθηκε στον λόφο της Αγίας Πέτρας η Πλωτινόπολη από τον αυτοκράτορα Τραϊανό. 

Οι μαθητές/-τριες αφού παρακολούθησαν μία προβολή, άκουσαν με μεγάλη προσοχή την ιστορία της πόλης, όπου έμαθαν, μεταξύ άλλων, πως το Διδυμότειχο ήταν μία από τις σημαντικότερες πόλεις του Βυζαντίου και αποτέλεσε σε διάφορες περιόδους διοικητική και στρατιωτική βάση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας καθώς επίσης ότι έγινε πρωτεύουσα του Βυζαντίου τρεις φορές και ότι είναι το μέρος στο οποίο διάλεξε να στεφθεί αυτοκράτορας ο Ιωάννης Καντακουζηνός διαδεχόμενος τον Ανδρόνικο Γ΄.

   

 Εικόνες από το εσωτερικό του Βυζαντινού Μουσείου

      

Στιγμιότυπο από τους/τις μαθητές/τριες στα μουσεία

Παράλληλα, οι  μαθητές/-τριες περιηγήθηκαν στην έκθεση του μουσείου όπου είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την πολυπολιτισμικότητα της περιοχής, εστιάζοντας στον τρόπο ζωής και στις συνήθειες των ανθρώπων που την κατοίκησαν κατά τους νεότερους χρόνους.

Αδαμίδης Παναγιώτης, Μαθητής Β΄Λυκείου

Δεληγεωργίου Γεώργιος, Μαθητής Β΄Λυκείου

 Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος με τίτλο: «Ανάπτυξη της Στατιστικής Παιδείας στην Ελλάδα», μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ Ορεστιάδας διεξήγαγαν έρευνα με θέμα: «Διατροφή και Αθλητισμός». Η έρευνα διεξήχθη από δύο μαθήτριες της Γ΄ τάξης Λυκείου, την Σουργούτση Θεοδώρα και  Χαμαλίδου Άννα, όπου ετοίμασαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο περιελάμβανε τρία σετ ερωτήσεων και το μοίρασαν στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου προς συμπλήρωση. Στόχος της έρευνας ήταν η μελέτη των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριων σε σχέση με τον αθλητισμό. Δηλαδή, κατά πόσο και σε τι ποσοστό επηρεάζει τη διατροφή ενός/μίας μαθητή/τριας ο αθλητισμός. 

Τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια, εν συνεχεία, δόθηκαν στις αναπλρώτριες καθηγήτριες Μαρία Παυλίδου και Ελένη Φιλιππούση προκειμένου να προβούν σε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και διεξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία παρατίθενται παρακάτω:

Ο ΔΜΣ (Δείκτης Μάζας Σώματος) των μαθητών είναι σε φυσιολογικές τιμές με κανένα άτομο να φτάνει σε επίπεδο παχυσαρκίας.

Το ποσοστό των μαθητών που συνδέουν τη διατροφή τους με συγκεκριμένο πρόγραμμα (πχ δίαιτα) ήταν 15%. Τα περισσότερα παιδιά (83%) ανέφεραν ότι ακολουθούν το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής ως πιο υγιεινής. Παρατηρήθηκε ότι σχεδόν όλο το σύνολο των μαθητών ήταν ενήμερο για τις επιπτώσεις μίας κακής διατροφής, με κύριους πληροφορητές το σχολείο (57%) και την οικογένεια (42%).

Επίσης, φαίνεται να υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις επιλογές «μικρά και συχνά γεύματα» και «λίγα και μεγάλα γεύματα», με ποσοστό κοντά στο 80% να προτιμά την πρώτη επιλογή. Τα λαχανικά και τα φρούτα αποτελούν την βασική πηγή πρόσληψης βιταμινών των νέων με μόλις το 3% να παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί συμπληρώματα διατροφής. Επιπλέον, στην ερώτηση αν επιλέγουν κάποιο είδος «ανθυγιεινούς» τροφής στην θέση ενός γεύματος τα άτομα που απάντησαν θετικά ξεπερνούσαν το 82%, με επικρατούσα τιμή την συχνότητα των 2 φορών την εβδομάδα.

Το τελευταίο μέρος της έρευνας έδειξε ότι το 67% των μαθητών έχουν κάποιου είδους φυσική δραστηριότητα, ενώ το 42% ασχολούνται με κάποιο άθλημα. Ενθαρρυντικό δε, είναι ότι από το ποσοστό το μαθητών που είναι αθλητικά ενεργοί, αυτοί που είχαν ξεκινήσει την άθληση από ηλικία μικρότερη των 15 ετών ξεπερνούν το 82%. Όσον αφορά στην ενασχόληση με ομαδικά αθλήματα, οι συμμετέχοντες απάντησαν θετικά κατά 68% και μόλις το 40% ενδιαφέρεται για το είδος αθλήματος της επιλογής τους σε αγωνιστικό επίπεδο, όμως το ποσοστό ικανοποίησης με τις επιδόσεις τους αγγίζει το 87%.

Παρά το μικρό δείγμα και την μικρή ποικιλομορφία του, τα αποτελέσματα της έρευνας κρίνονται αισιόδοξα. Χρειάζονται περισσότερες μελέτες και σε δείγματα με περισσότερους μαθητές και από άλλες περιοχές για να βγει ένα αξιόπιστο συμπέρασμα για την γενικότερη στάση των μαθητών ως προς την διατροφή και την άθληση. Η ενασχόληση με σωματικές δραστηριότητες, καθώς και η τήρηση ενός καλού διατροφικού προτύπου είναι σημαντική γα την ψυχοσωματική εξέλιξη των εφήβων και για την εκπαίδευση μιας νέας γενιάς που θα έχει μειωμένα προβλήματα υγείας.

Σουργούτση Θεοδώρα, Μαθήτρια Γ΄ Λυκείου

Χαμαλίδου Άννα, Μαθήτρια Γ΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

 

Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου τηςπης, που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας).

Σ΄ αυτό το πλαίσιο, μνημόνευσης της Διεθνούς Ημέρας Μνήμης Θυμάτων των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος, 27η Ιανουαρίου 2024, στους/στις μαθητές /τριες προβλήθηκε, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου, μία παρουσίαση και ένα βίντεο σχετικά με ιστορίες και βιώματα ανθρώπων οι οποίοι φυλακιστήκαν μέσα στο Άουσβιτς.

Στόχος των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν τι συνέβη στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε Ελλάδα και Ευρώπη, να μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και μαρτυριών και να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από το γεγονός και τη σύνδεσή του με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα.

Ζησούλης Κωνσταντίνος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Κερέμης Δημήτριος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Η  Εκκλησιαστική Εορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε περίπου στα μέσα του 11ου αιώνα. Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή των τριών Ιεραρχών εκτός από το θεολογικό της χαρακτήρα έχει και έναν εκπαιδευτικό, καθώς εορτάζονται ως προστάτες της Εκπαίδευσης και των Ελληνικών Γραμμάτων. Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της εορτής των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στις 9 Αυγούστου του 1841 από το ακαδημαϊκό συμβούλιο του Οθωνείου Πανεπιστημίου (νυν Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και πρωτογιορτάστηκε στις 30 Ιανουαρίου του 1842. Τα επόμενα χρόνια, ο εορτασμός επεκτάθηκε σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Τρεις Ιεράρχες ονομάζονται τρεις άγιοι και Θεολόγοι της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς, οι οποίοι αναφέρονταν στα κηρύγματά τους στο συνεχή αγώνα κατά της αδικίας, της ανισότητας, της περιφρόνησης της ανθρώπινης προσωπικότητας και της βίας.

Το Σχολείο μας, τίμησε τους Τρεις Ιεράρχες, συμμετέχοντας στην θεία λειτουργία στον Ιερό Ναό του Προφήτη Ηλία και εν συνεχεία οι μαθητές και οι μαθήτριες με την επιστροφή τους στις σχολικές τάξεις, παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικά με τη ζωή και τον βίο τους.

Ζησούλης Κωνσταντίνος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Κερέμης Δημήτριος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου επισκεφτήκαμε την Σχολή Δόκιμων Αστυφυλάκων Διδυμοτείχου, με σκοπό την επιμόρφωσή μας για τον τρόπο λειτουργίας της και την ξενάγηση στις υποδομές της.

Οι κτηριακές εγκαταστάσεις της Σχολής βρίσκονται στο 1ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Διδυμοτείχου – Μεταξάδων και περιλαμβάνουν το κτήριο κοιτώνων ανδρών, το κτήριο κοιτώνων γυναικών, τα διδακτήρια και το διοικητήριο. Ακόμη, διαθέτει αυτόνομο πεδίο βολής και αθλητικές εγκαταστάσεις, όπου οι δόκιμοι αστυφύλακες εκπαιδεύονται στον χειρισμό όπλων και στις τεχνικές αυτοπροστασίας.

Η ξενάγηση μας ξεκίνησε με προβολή βίντεο, το οποίο πληροφορούσε αναλυτικά για το καθημερινό πρόγραμμα των δόκιμων αστυφυλάκων. Ακολούθησε περιήγηση στους χώρους με τη συνοδεία του Υπαστυνόμου Αθανάσογλου Μιχαήλ, ενώ στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ένοπλη ρίψη σφαιρών και επίδειξη οδήγησης αστυνομικών μηχανών στα αντίστοιχα περιφραγμένα πεδία εξάσκησις τους.

Στιγμιότυπο από την ομιλία του Υπαστυνόμου Αθανάσογλου Μιχαήλ

Η Σχολή Αστυφυλάκων Διδυμοτείχου αποτελεί μία Σχολή στην οποία παρέχεται θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, γενική εγκυκλοπαιδική μόρφωση και διδάσκονται τεχνικές αυτοπροστασίας και χρήσης όπλων. Παράλληλα δίνει έμφαση στη βελτίωση της φυσικής αγωγής και στην κατάλληλη προετοιμασία στο χειρισμό των όπλων και χρήση αυτών.

 

Κουτιανούδη Φωτεινή, μαθήτρια Γ΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια