Στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος με τίτλο: «Ανάπτυξη της Στατιστικής Παιδείας στην Ελλάδα», μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ Ορεστιάδας διεξήγαγαν έρευνα με θέμα: «Διατροφή και Αθλητισμός». Η έρευνα διεξήχθη από δύο μαθήτριες της Γ΄ τάξης Λυκείου, την Σουργούτση Θεοδώρα και  Χαμαλίδου Άννα, όπου ετοίμασαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο περιελάμβανε τρία σετ ερωτήσεων και το μοίρασαν στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου προς συμπλήρωση. Στόχος της έρευνας ήταν η μελέτη των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριων σε σχέση με τον αθλητισμό. Δηλαδή, κατά πόσο και σε τι ποσοστό επηρεάζει τη διατροφή ενός/μίας μαθητή/τριας ο αθλητισμός. 

Τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια, εν συνεχεία, δόθηκαν στις αναπλρώτριες καθηγήτριες Μαρία Παυλίδου και Ελένη Φιλιππούση προκειμένου να προβούν σε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και διεξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία παρατίθενται παρακάτω:

Ο ΔΜΣ (Δείκτης Μάζας Σώματος) των μαθητών είναι σε φυσιολογικές τιμές με κανένα άτομο να φτάνει σε επίπεδο παχυσαρκίας.

Το ποσοστό των μαθητών που συνδέουν τη διατροφή τους με συγκεκριμένο πρόγραμμα (πχ δίαιτα) ήταν 15%. Τα περισσότερα παιδιά (83%) ανέφεραν ότι ακολουθούν το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής ως πιο υγιεινής. Παρατηρήθηκε ότι σχεδόν όλο το σύνολο των μαθητών ήταν ενήμερο για τις επιπτώσεις μίας κακής διατροφής, με κύριους πληροφορητές το σχολείο (57%) και την οικογένεια (42%).

Επίσης, φαίνεται να υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις επιλογές «μικρά και συχνά γεύματα» και «λίγα και μεγάλα γεύματα», με ποσοστό κοντά στο 80% να προτιμά την πρώτη επιλογή. Τα λαχανικά και τα φρούτα αποτελούν την βασική πηγή πρόσληψης βιταμινών των νέων με μόλις το 3% να παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί συμπληρώματα διατροφής. Επιπλέον, στην ερώτηση αν επιλέγουν κάποιο είδος «ανθυγιεινούς» τροφής στην θέση ενός γεύματος τα άτομα που απάντησαν θετικά ξεπερνούσαν το 82%, με επικρατούσα τιμή την συχνότητα των 2 φορών την εβδομάδα.

Το τελευταίο μέρος της έρευνας έδειξε ότι το 67% των μαθητών έχουν κάποιου είδους φυσική δραστηριότητα, ενώ το 42% ασχολούνται με κάποιο άθλημα. Ενθαρρυντικό δε, είναι ότι από το ποσοστό το μαθητών που είναι αθλητικά ενεργοί, αυτοί που είχαν ξεκινήσει την άθληση από ηλικία μικρότερη των 15 ετών ξεπερνούν το 82%. Όσον αφορά στην ενασχόληση με ομαδικά αθλήματα, οι συμμετέχοντες απάντησαν θετικά κατά 68% και μόλις το 40% ενδιαφέρεται για το είδος αθλήματος της επιλογής τους σε αγωνιστικό επίπεδο, όμως το ποσοστό ικανοποίησης με τις επιδόσεις τους αγγίζει το 87%.

Παρά το μικρό δείγμα και την μικρή ποικιλομορφία του, τα αποτελέσματα της έρευνας κρίνονται αισιόδοξα. Χρειάζονται περισσότερες μελέτες και σε δείγματα με περισσότερους μαθητές και από άλλες περιοχές για να βγει ένα αξιόπιστο συμπέρασμα για την γενικότερη στάση των μαθητών ως προς την διατροφή και την άθληση. Η ενασχόληση με σωματικές δραστηριότητες, καθώς και η τήρηση ενός καλού διατροφικού προτύπου είναι σημαντική γα την ψυχοσωματική εξέλιξη των εφήβων και για την εκπαίδευση μιας νέας γενιάς που θα έχει μειωμένα προβλήματα υγείας.

Σουργούτση Θεοδώρα, Μαθήτρια Γ΄ Λυκείου

Χαμαλίδου Άννα, Μαθήτρια Γ΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

 

Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου τηςπης, που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας).

Σ΄ αυτό το πλαίσιο, μνημόνευσης της Διεθνούς Ημέρας Μνήμης Θυμάτων των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος, 27η Ιανουαρίου 2024, στους/στις μαθητές /τριες προβλήθηκε, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου, μία παρουσίαση και ένα βίντεο σχετικά με ιστορίες και βιώματα ανθρώπων οι οποίοι φυλακιστήκαν μέσα στο Άουσβιτς.

Στόχος των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν τι συνέβη στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε Ελλάδα και Ευρώπη, να μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και μαρτυριών και να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από το γεγονός και τη σύνδεσή του με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα.

Ζησούλης Κωνσταντίνος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Κερέμης Δημήτριος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Η  Εκκλησιαστική Εορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε περίπου στα μέσα του 11ου αιώνα. Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή των τριών Ιεραρχών εκτός από το θεολογικό της χαρακτήρα έχει και έναν εκπαιδευτικό, καθώς εορτάζονται ως προστάτες της Εκπαίδευσης και των Ελληνικών Γραμμάτων. Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της εορτής των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στις 9 Αυγούστου του 1841 από το ακαδημαϊκό συμβούλιο του Οθωνείου Πανεπιστημίου (νυν Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και πρωτογιορτάστηκε στις 30 Ιανουαρίου του 1842. Τα επόμενα χρόνια, ο εορτασμός επεκτάθηκε σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Τρεις Ιεράρχες ονομάζονται τρεις άγιοι και Θεολόγοι της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς, οι οποίοι αναφέρονταν στα κηρύγματά τους στο συνεχή αγώνα κατά της αδικίας, της ανισότητας, της περιφρόνησης της ανθρώπινης προσωπικότητας και της βίας.

Το Σχολείο μας, τίμησε τους Τρεις Ιεράρχες, συμμετέχοντας στην θεία λειτουργία στον Ιερό Ναό του Προφήτη Ηλία και εν συνεχεία οι μαθητές και οι μαθήτριες με την επιστροφή τους στις σχολικές τάξεις, παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικά με τη ζωή και τον βίο τους.

Ζησούλης Κωνσταντίνος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Κερέμης Δημήτριος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου επισκεφτήκαμε την Σχολή Δόκιμων Αστυφυλάκων Διδυμοτείχου, με σκοπό την επιμόρφωσή μας για τον τρόπο λειτουργίας της και την ξενάγηση στις υποδομές της.

Οι κτηριακές εγκαταστάσεις της Σχολής βρίσκονται στο 1ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Διδυμοτείχου – Μεταξάδων και περιλαμβάνουν το κτήριο κοιτώνων ανδρών, το κτήριο κοιτώνων γυναικών, τα διδακτήρια και το διοικητήριο. Ακόμη, διαθέτει αυτόνομο πεδίο βολής και αθλητικές εγκαταστάσεις, όπου οι δόκιμοι αστυφύλακες εκπαιδεύονται στον χειρισμό όπλων και στις τεχνικές αυτοπροστασίας.

Η ξενάγηση μας ξεκίνησε με προβολή βίντεο, το οποίο πληροφορούσε αναλυτικά για το καθημερινό πρόγραμμα των δόκιμων αστυφυλάκων. Ακολούθησε περιήγηση στους χώρους με τη συνοδεία του Υπαστυνόμου Αθανάσογλου Μιχαήλ, ενώ στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ένοπλη ρίψη σφαιρών και επίδειξη οδήγησης αστυνομικών μηχανών στα αντίστοιχα περιφραγμένα πεδία εξάσκησις τους.

Στιγμιότυπο από την ομιλία του Υπαστυνόμου Αθανάσογλου Μιχαήλ

Η Σχολή Αστυφυλάκων Διδυμοτείχου αποτελεί μία Σχολή στην οποία παρέχεται θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, γενική εγκυκλοπαιδική μόρφωση και διδάσκονται τεχνικές αυτοπροστασίας και χρήσης όπλων. Παράλληλα δίνει έμφαση στη βελτίωση της φυσικής αγωγής και στην κατάλληλη προετοιμασία στο χειρισμό των όπλων και χρήση αυτών.

 

Κουτιανούδη Φωτεινή, μαθήτρια Γ΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια

Ανακύκλωση είναι η διαδικασία κατά την οποία τα απόβλητα ή τα χρησιμοποιημένα υλικά μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα προϊόντα. Τα οφέλη της ανακύκλωσης είναι πολλά -περισσότερα από αυτά που φανταζόμαστε- για την προστασία του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Μεταξύ άλλων είναι, η μείωση των αστικών αποβλήτων, η εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας και η ανάπτυξη έμπρακτης περιβαλλοντικής συνείδησης.

Το πρόγραμμα «Όλες οι συσκευασίες μας ανακυκλώνονται με πολλά οφέλη για περιβάλλον και Κοινωνία» υλοποιήθηκε από το 2ο ΓΕΛ Ορεστιάδας με τη δημιουργία μιας διαδικτυακής εφαρμογής. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι το οποίο μπορούν να παίξουν μικροί και μεγάλοι, προκειμένου να ανακαλύψουν τους σωστούς κάδους ανακύκλωσης για κάθε υλικό, καθώς είναι σημαντικό το κάθε υλικό να πηγαίνει στον σωστό κάδο προκειμένου να ανακυκλώνεται σωστά.

Στόχος της δράσης, είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η παρακίνηση των μαθητών/τριών, των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών, να συμμετέχουν θετικά και ενεργά στο πρόγραμμα συλλογής και ανακύκλωσης των συσκευασιών. Επιπλέον, μέσα από τη δράση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες (παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς) θα κατανοήσουν καλύτερα την σωστή τοποθέτηση των αποβλήτων μέσα από την αξιοποίηση της διαδραστικής και βιωματικής μάθησης.

Το παιχνίδι αποτελεί αναπόσπαστο αλλά και πολύ σημαντικό μέρος της ζωής των παιδιών, αφενός γιατί παρέχει στα παιδιά ένα ασφαλές περιβάλλον για να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και αφετέρου γιατί μπορούν να υποδυθούν διάφορους ρόλους και να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που αντικατοπτρίζουν τις δικές τους εμπειρίες. Αυτό τους επιτρέπει να εξερευνήσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματά τους. Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση για τα συναισθήματα τους και τον τρόπο αντίδρασής τους σε διάφορες καταστάσεις, αλλά παράλληλα ενθαρύνονται να σκεφτούν και να λύσουν προβλήματα με διάφορους τρόπους.

Ευχαριστούμε τον μαθητή της Α’ Λυκείου Γεώργιο Καζάκο που δημιούργησε αυτό το πολύ όμορφο παιχνίδι και μας έδωσε τη δυνατότητα να ταξιδέψουμε στον κόσμο της ανακύκλωσης.

Στο παρακάτω link μπορείτε να μπείτε και να παίξετε και εσείς το παιχνίδι!

 

https://drive.google.com/drive/folders/1B8IVyel2t0cxEdSXMckfIDUx4Ti6w3-I?usp=sharing 

 

Καζάκος Γεώργιος, μαθητής Α΄ Λυκείου

Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια