- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Φιλιππούση Ελένη
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
- Εμφανίσεις: 40
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) διοργάνωσε τον 84ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ» ο οποίος διεξήχθη το Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2023. Στον διαγωνισμό έλαβαν χώρα μαθητές/τριες όλων των τάξεων των Λυκείων και των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων της χώρας.
Οι μαθητές/τριες, που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», κλήθηκαν να διαγωνισθούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, στον 84ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» που διεξήχθη το Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024. Οι μαθητές/τριες, που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», κλήθηκαν να διαγωνισθούν στην 41η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 24 Φεβρουαρίου 2024, για να επιλεγούν, μέσω του Προκριματικού Διαγωνισμού, οι ομάδες που θα λάβουν μέρος στην 41η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Μάιος 2024), στην 65η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ιούλιος 2024), στην 28η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Ιούνιος 2024) και στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Κοριτσιών (Απρίλιος 2024).
Σκοπός του διαγωνισμού ήταν η τόνωση της περιέργειας και της ενεργητικότητας των μαθητών/τριών, αφού δίνεται η δυνατότητα σε μεγάλο πλήθος μαθητών/τριών να ασχοληθούν ενεργά με αυτούς. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων, δίνει τη δυνατότητα να αναγνωριστούν οι «λύτες» προβλημάτων. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα σε πολλούς μαθητές να ασχοληθούν με την εύρεση εναλλακτικών λύσεων στα προβλήματα των διαγωνισμών.
Η προετοιμασία των μαθητών/τριών για τους διαγωνισμούς δίνει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες να ανακαλύψουν προβλήματα τα οποία βρίσκονται εκτός της συνήθους ύλης του Σχολείου τους. Αυτό ενθουσιάζει τους/τις μαθητές/τριες, γιατί ξεφεύγουν από τη ρουτίνα της σχολικής ύλης, έχοντας μπροστά τους προς επίλυση πολύ ενδιαφέροντα προβλήματα αυξημένης δυσκολίας που έχουν πολλές εφαρμογές στον σημερινό κόσμο.
Η πιο άμεση αξία των μαθηματικών διαγωνισμών όμως, είναι ότι αναδεικνύουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών για τα Μαθηματικά και τους ενθαρρύνουν να εκτιμούν τις πνευματικές επιδιώξεις. Ένα ακόμη στοιχείο είναι η ενίσχυση της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των μαθητών, αφού, όπως είναι φυσικό, θα υπάρξουν μαθητές/τριες με μεγαλύτερο ταλέντο από άλλους, αλλά δεν αργεί να γίνει αντιληπτό από όλους ότι οι καλύτερες επιδόσεις επιτυγχάνονται από αυτούς που ξοδεύουν πολύ χρόνο για προετοιμασία και εξάσκηση. Αυτό ακριβώς τους δίνει κίνητρο για την καλύτερη προετοιμασία τους.
Εκτός από την ενθάρρυνση του ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά, οι διαγωνισμοί βοηθούν τους μαθητές να προετοιμαστούν για τον ανταγωνισμό. Όπως ξέρουμε, μεγάλο μέρος της ζωής είναι ανταγωνισμός, είτε για θέσεις εργασίας είτε για οτιδήποτε άλλο.
Επιπλέον, η συμμετοχή σε Εθνικές ομάδες που λαμβάνουν μέρος σε διεθνείς διαγωνισμούς, αν και είναι ατομική, δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να συνηθίσει το πνεύμα της ομάδας και να αποκτήσει τον σχετικό ενθουσιασμό από τη συμμετοχή σε μία τέτοια ομάδα. Η συμμετοχή του αυτή είναι μία εμπειρία ζωής.
Για όλους τους παραπάνω λόγους οι μαθητές/τριες του 2ου ΓΕΛ Ορεστιάδας επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν στον διαγωνισμό με μεγάλη επιτυχία αφού οι μαθητές μας πέρασαν και στην δεύτερη φάση.
Υπεύθυνες καθηγήτριες διοργάνωσης του διαγωνισμού είναι οι καθηγήτριες Μαντζιάρη Παναγιώτα (ΠΕ04.03) και Παυλίδου Μαρία (ΠΕ04.03).
Τα θερμά μας συγχαρητήρια σε όλους και όλες τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου μας για το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν σε όλο και περισσότερες ενδοσχολικές δράσεις και να κρατούν το σχολείο μας ενεργά ζωντανό!
Πέτρος Δαγρές, Μαθητής Α΄ Λυκείου
Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Φιλιππούση Ελένη
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
- Εμφανίσεις: 77
Η εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών/τριών της Β΄ Λυκείου του 2ου Γενικού Λυκείου Ορεστιάδας πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα από τις 11 έως τις 14 Απριλίου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεκίνησαν νωρίς το πρωί της Πέμπτης με τους συνοδούς καθηγητές από το χώρο του σχολείου για την τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή τους. Μετά από μια σύντομη στάση στη Μουσθένη για ξεκούραση, συνέχισαν το ταξίδι τους προς τη Θεσσαλονίκη. Αρχικά επισκεφτήκαν το πλανητάριο ΝΟΗΣΙΣ, όπου παρακολουθήσαν μια παρουσίαση σχετικά με την ιστορία της Γης και μέσω ενός εξιδανικευμένου προσομοιωτή απέκτησαν μια βιωματική εμπειρία. Στη συνέχεια έκαναν μια στάση για φαγητό και ξεκούραση στο εμπορικό πολυκατάστημα Mediterranean Cosmos. Εν συνεχεία πήραν το δρόμο προς τον τελικό τους προορισμό, την πόλη των Ιωαννίνων. Αφού έφτασαν στο ξενοδοχείο, ετοιμάστηκαν για την περιήγησή τους στο κέντρο της πόλης.
Την δεύτερη ημέρα οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να περάσουν με καραβάκι από την πόλη των Ιωαννίνων στο νησί της Κυρά Φροσύνης το οποίο βρίσκεται στη λίμνη Παμβώτιδα και είναι το μοναδικό κατοικημένο -σε λίμνη- νησί στην Ευρώπη. Εκεί ξεναγήθηκαν στο μουσείο του Αλή Πασά και επισκέφθηκαν πολλά από τα τοπικά καταστήματα. Στη συνέχεια επέστρεψαν στην πόλη και πήγαν στο Σπήλαιο του Περάματος το οποίο ανακαλύφθηκε τυχαία το 1940 κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τελευταία επίσκεψη της ημέρας ήταν το μουσείο Αργυροτεχνίας το οποίο βρίσκεται στο κάστρο των Ιωαννίνων, και συγκεκριμένα στο δυτικό προμαχώνα της νοτιανατολικής ακρόπολης (Ιτς Καλέ). Η ημέρα έκλεισε με ελεύθερο χρόνο στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων για φαγητό.
Το πρωί του Σαββάτου η μέρα ξεκίνησε με την ξενάγηση στο μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη, επίσης γνωστό και ως Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων. Έπειτα κατευθύνθηκαν προς το Μονοδένδρι των Ζαγοροχωρίων, όπου γνώρισαν τις ομορφιές και το μαγευτικό τοπίο της περιοχής καθώς πέρασαν και από το φαράγγι του Βίκου, ένα από τα πιο ξακουστά φαράγγια στην Ελλάδα. Το βράδυ περιηγήθηκαν στα πανέμορφα γραφικά σοκάκια της πόλης.
Την τελευταία ημέρα αναχώρησαν για τον παραδοσιακό οικισμό του Μετσόβου, όπου είχαν προγραμματισμένη επίσκεψη στην Πινακοθήκη Αβέρωφ. Ακολούθησε περιήγηση στην περιοχή και ξεκίνησαν για τον δρόμο της επιστροφής. Μετά τις απαραίτητες στάσεις για ξεκούραση έφτασαν στην Ορεστιάδα γεμάτοι όμορφες εμπειρίες.
Η εκπαιδευτική εκδρομή θα τους μείνει αξέχαστη και θα την πρότειναν ανεπιφύλακτα σε όλους! Ευχαριστούμε το Σχολείο και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς για την πολύ όμορφη εμπειρία που μας χάρισαν!
Γκιντίδου Λουκία, Μαθήτρια Β΄ Λυκείου
Δροσίδου Χρύσα, Μαθήτρια Β΄ Λυκείου
Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Φιλιππούση Ελένη
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
- Εμφανίσεις: 57
Στο πλαίσιο υλοποίησης του εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος «Βιώσιμες Πόλεις: Τέχνη για Ζωή», μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ Ορεστιάδας έλαβαν την πρωτοβουλία να συμμετάσχουν με πρωτότυπες ιδέες. Ο μαθητής της Α΄ Λυκείου Πέτρος Δαγρές δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι με τίτλο «Ο ρόλος του ποδήλατου στην αξιολόγηση βιωσιμότητας των πόλεων» και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες μαθητές έφτιαξαν ωραίες ζωγραφιές και συνέταξαν ένα πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο κείμενο σχετικά με το εν λόγω θέμα υπό την καθοδήγηση της Καθηγήτριας κας Ελένης Φιλιππούση.
Η καινοτομία μπορεί να θεωρηθεί ο καταλύτης για ανάπτυξη στις πόλεις καθώς κάνει τις ζωές μας ευκολότερες, βελτιώνει την υγεία μας, αυξάνει την παραγωγικότητα και μας βοηθά να επικοινωνούμε σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο διαμοιρασμός αυτοκινήτου και η χρήση δημόσιων συγκοινωνιών, για παράδειγμα, όχι μόνο μειώνει τον αριθμό των αυτοκινήτων στο δρόμο, αλλά βοηθά και στην εξοικονόμηση χρημάτων. Τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και τα ποδήλατα από την άλλη, προσφέρουν καθαρή και ήσυχη εναλλακτική κινητικότητα, ασκώντας έτσι ευεργετική επίδραση στην ανθρώπινη υγεία, όσον αφορά στη ρύπανση του αέρα και τη μείωση του θορύβου.
Στο παιχνίδι μας, ο αναβάτης του ποδηλάτου καθώς προχωράει αφήνει και τις σακούλες απορριμμάτων του. Η εναπόθεσή τους γίνεται στους σωστούς μόνο κάδους απορριμμάτων καθώς σε αντίθετη περίπτωση το ποδήλατο βγαίνει εκτός πορείας.
Πρόκειται για ένα «έξυπνο» παιχνίδι το οποίο βάζει τους μαθητές και τις μαθήτριες να σκεφθούν ότι αν δεν προβαίνουμε σε σωστή χρήση ρίψης απορριμμάτων τότε όντως η ζωή, η καθημερινότητα και κυρίως ο πλανήτης μας βγαίνει εκτός πορείας καθημερινά. Γι’ αυτό και θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε όλοι και όλες και να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και τρόπο ζωής θέτοντας ως κύριο στόχο τη βιωσιμότητα αρχικά της πόλης στην οποία ζούμε και κατ’ επέκταση του πλανήτη μας, με όμορφους τρόπους που μπορούμε να υιοθετήσουμε και να συνδυάσουμε στην καθημερινότητά μας.
Το μήνυμα των μαθητών και των μαθητριών που έλαβαν μέρος στην παρούσα δράση είναι:
Ποδηλατώ (μειώνω τα καθημερινά προβλήματα κίνησης)
Ανακυκλώνω (σέβομαι το περιβάλλον) και
Ονειροπολώ (για ένα καλύτερο μέλλον)!
Δαγρές Πέτρος, Μαθητής Α΄ Λυκείου
Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Φιλιππούση Ελένη
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
- Εμφανίσεις: 69
Όλοι όσοι συμμετείχαμε, αναλαμβάνοντας ρόλο δημοσιογράφου, με «επαγγελματισμό» συνυφασμένο με την εφηβική μας ηλικία, το ήθος και τον αυθορμητισμό μας κερδίσαμε το θαυμασμό όλων, πολιτικών και μη. Οι συνοδοί καθηγήτριες μας κυρίες Ζαβαλιάρη και Αναλυτή, ήταν δίπλα μας συνεχώς, δείχνοντας απόλυτη εμπιστοσύνη σε εμάς, κάτι που ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή μας στο μέγιστο βαθμό και καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια να εκπροσωπήσουμε επάξια το 2ο Λύκειο Ορεστιάδας, τους συμμαθητές μας, τους καθηγητές μας, την Διευθύντριά μας, την πόλη μας.
Ξεκινώντας με τον κ. Δένδια, Υπουργό Εθνικής Άμυνας εκφράσαμε τους προβληματισμούς μας για την ασφάλεια των κατοίκων στις ακριτικές περιοχές και δή στην περιοχή του Έβρου.
Ο Υπουργός στην απάντησή του μίλησε για την ήδη επαρκή αντιμετώπιση των απειλών στα σύνορα αλλά και την αντίστοιχη μείωση και εξάλειψή τους, εστιάζοντας στη θωράκιση των υδάτινων και χερσαίων συνόρων μας. Αναφέρθηκε στην ένταξη των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων στην περίοδο της καινοτομίας, δίνοντας έμφαση στην εισαγωγή την τεχνητής νοημοσύνης στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις και το πρόγραμμα cybersecurity.
Ο κ. Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης, μας τίμησε, απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούσαν στην αύξηση των τιμών των προϊόντων που έχει οδηγήσει στην άνοδο του κόστους παραγωγής. Τόνισε την πολυπρισματικότητα του θέματος, αναφερόμενος στον πληθωρισμό, την αύξηση των τιμών τις πρώτες ύλες, την πανδημία και τα προβλήματα που επέφερε.
Αναφέρθηκε στους στόχους της κυβέρνησης να διασφαλιστεί η αποφυγή της αισχροκέρδειας των μεσαζόντων από τον αγρότη μέχρι την «υπεραγορά», στη σύνδεση ποιότητας των προϊόντων με χαμηλό κόστος παραγωγής, αλλά και στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού τομέα. Ολοκλήρωσε, μιλώντας για μια ισχυρή οικονομία που αποτελεί κύριο στόχο της κυβέρνησης σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα ζωής και τις δυνατότητες παροχής πλήρους νοσοκομειακής περίθαλψης σε όλους τους πολίτες σε όλη την επικράτεια.
Ο κ. Τοψίδης, Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, καταγόμενος από το Βόρειο Έβρο, δέχθηκε ερωτήσεις σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης του Έβρου, αλλά και με τα συχνά προβλήματα κινητής και ραδιοφωνικής επικοινωνίας που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής. Μίλησε για διασυνοριακά προγράμματα αναφορικά με την ψηφιακή διακυβέρνηση, για σχέσεις συνεργασίας ανάμεσα στις όμορες χώρες, για την ενίσχυση της περιφέρειας -με τη δημιουργία εργοστασίων και τις θέσεις εργασίας που θα προσφέρουν.
Πήραμε συνέντευξη και από τον κ. Σταϊκούρα, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος σε σχετική ερώτηση αναφέρθηκε στην ενίσχυση των υποδομών -κυρίως όμως των σιδηροδρόμων- κάνοντας αναφορά στον άξονα Ορμενίου-Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα έδωσε βάση στην κομβική σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο.
Ακολούθησε ο κ. Δερμεντζόπουλος, βουλευτής Έβρου, καταγόμενος από την Ορεστιάδα και παλιός μαθητής του 2ου Λυκείου, ο οποίος πολύ συγκινημένος και περήφανος για το σχολείο από το οποίο αποφοίτησε, κάθισε μαζί μας, δημιουργώντας πολύ οικείο κλίμα και απαντώντας σε όλες τις ερωτήσεις τους, που αφορούσαν στην εξισορρόπηση της ανάπτυξης του Βορείου και Κεντρικού Έβρου, με αυτή του Νότιου Έβρου. Ο βουλευτής στην απάντησή του, έθεσε ως βασικότερο αίτιο της ανισορροπίας στην ανάπτυξη του Βορείου Έβρου, την ερημοποίηση και την έλλειψη επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον τόπο. Έδωσε έμφαση γενικά στην ενίσχυση της Εκπαίδευσης στην περιοχή, συγκεκριμένα στην διεύρυνση των πανεπιστημιακών τμημάτων και αναφέρθηκε στο στόχο του για ίδρυση Μουσικού Σχολείου στην Ορεστιάδα. Επίσης τόνισε ότι λόγω της γεωπολιτικής θέσης του νομού Έβρου, που συνορεύει με την Βουλγαρία και την Τουρκία, είναι επιβεβλημένη η ανάγκη να δοθούν επιπλέον κίνητρα στις επιχειρήσεις και να πραγματοποιηθούν επενδύσεις.
Τα ενδιαφέροντα μας ήταν ποικίλα, γι’αυτό και δεν χάσαμε την ευκαιρία να λάβουμε συνέντευξη και από εκπρόσωπο της κατασκευαστικής εταιρείας INTRACUT, η οποία δραστηριοποιείται στην ανατολική Ευρώπη. Η συνέντευξη εστίασε στη δημιουργία υποδομών με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της τεχνολογίας, στοιχείο που θα έχει καταλυτικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η συνομιλία μας με τον κ. Κωνσταντίνο Φίλη, Διευθυντή του Ινστιτούτου Διεθνών Υποθέσεων και πανεπιστημιακού καθηγητή. Στην ερώτησή μας ποια είναι η άποψή του για τη κομβική θέση του Έβρου, στα πλαίσια των βαλκανικών ανακατατάξεων, αλλά κι αν υπάρχει πιθανότητα απόσχισης και δημιουργίας ενός «Νέου Κόσμου», ο κ.Φίλης -αφού «εξήρε» την ερώτηση- μίλησε, με έμφαση στο γεγονός ότι, η Αλεξανδρούπολη και η ευρύτερη περιοχή, διαδραματίζουν καίριας σημασίας ρόλο στις περιφερειακές εξελίξεις στα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Αναφέρθηκε στο υγροποιημένο αέριο και τη μεταφορά του με πλοία, στη στρατιωτική σημασία του Έβρου, τον εμπορικό του ρόλο, τη δημιουργία σιδηροδρομικής και οδικής διασύνδεσης με τη Μαύρη θάλασσα που θα εκτείνεται μέχρι και την Ουκρανία. Δεν δίστασε να μιλήσει και για τον πρωταγωνιστικό γεωπολιτικό ρόλο του Έβρου, το υψηλό επίπεδο του στρατού και τη επαγγελματικότητά του, κάτι που διαπίστωσε και προσωπικά ύστερα από επίσκεψή του σε στρατόπεδο της περιοχής. Μάλιστα, καθώς κάποιοι συμμαθητές αναζητούσαν απαντήσεις για σπουδές σχετικά με Διεθνολογία, ο κ.Φίλης μας έκανε και «μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού», μιλώντας και για τα ελληνικά πανεπιστήμια που παρέχουν σχετικές σπουδές.
Ο κ. Ιωσηφίδης, αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, μας έδωσε συνέντευξη, μιλώντας για τις προοπτικές ανάπτυξης που έχει όλη η Θράκη και το ενδιαφέρον που δείχνει εμπράκτως η πολιτεία σε συνεργασία με την περιφέρεια.
Ξεχωριστή ήταν και η συνέντευξη από την κα Βούλτεψη, υφυπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, η οποία με στοργή και ευαισθησία μας αντιμετώπισε και απάντησε στις ερωτήσεις που της θέσαμε σχετικά με το μεταναστευτικό, τους παράτυπους μετανάστες και τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των ντόπιων πληθυσμών.
Η ημέρα έκλεισε με τον κ. Δημοσχάκη, βουλευτή Έβρου και πρώην αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, ο οποίος μας αφιέρωσε πολλή ώρα, μιλώντας για τον πρωτογενή τομέα, για την αξία των αγροτικών χωριών, για το δημογραφικό πρόβλημα της περιοχής, εξέφρασε όμως την αισιοδοξία του για τη μετεξέλιξη του νομού στο μέλλον κάνοντας αναφορά στη δημιουργία Επιτροπής ανασυγκρότησης, η οποία βαθμιαία θα αναβαθμίσει την περιοχή σε πολλούς τομείς.
Στα διαλείμματα ανάμεσα στις ομιλίες και τις συνεντεύξεις, δεν χάσαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και άλλους ανθρώπους, με τους οποίους συζήτησαν σε χαλαρό κλίμα, όπως με τον κ.Φαραντούρη Νικόλαο (καθηγητή Ευρωπαϊκού Δικαίου και Δικαίου της Ενέργειας στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς), για σπουδές σε Διεθνείς Σχέσεις, αλλά και με τον κ. Δανέζη Σωτήρη, γνωστό δημοσιογράφο με τον οποίο συζήτησαν σε πολύ «ρεαλιστικό» επίπεδο σε όλες τις διαστάσεις το επάγγελμα του δημοσιογράφου.
Όλη η ομάδα δημοσιογράφων του σχολείου μας ευχαριστούμε τη Διευθύντριά μας, κα Ζαβαλιάρη Θωμαΐδα, η οποία πίστεψε σε εμάς, και σε συνεργασία με την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» μας έδωσε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με τόσο σημαντικές προσωπικότητες από τον ακαδημαϊκό, πολιτικό, δημοσιογραφικό χώρο και να αποκτήσουμε μια τόσο ξεχωριστή και πρωτόγνωρη εμπειρία.
Αλεξούδη Αικατερίνη, Μαθήτρια Γ' Λυκείου
Μουτουσίδη Εβελίνα, Μαθήτρια Γ' Λυκείου
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Φιλιππούση Ελένη
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
- Εμφανίσεις: 64
Το Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών-Θυμάτων Βίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης λειτουργεί από το Σεπτέμβριο του 2013 και παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες πληροφόρησης και συμβουλευτικής για την ψυχολογική, κοινωνική και νομική στήριξη των γυναικών θυμάτων βίας.
Το Κέντρο αναπτύσσει δράσεις πρόληψης για την εξάλειψη της έμφυλης βίας ή/και των πολλαπλών διακρίσεων κατά των γυναικών και ενημέρωσης/ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας που αφορούν κυρίως στην πραγματοποίηση συναντήσεων και στη διασύνδεση, τη δικτύωση και τη συνεργασία με τοπικούς φορείς. Στόχος των δράσεων αυτών είναι η μηδενική ανοχή της βίας, η έμπρακτη κατοχύρωση του δικαιώματος των γυναικών σε μια ζωή χωρίς βία, η πληροφόρηση για τη σοβαρότητα και τη συχνότητα του φαινομένου της βίας κατά των γυναικών και των πολλαπλών διακρίσεων (π.χ. μετανάστευση, ανεργία, μονογονεϊκότητα, κ.λπ.).
Την Τετάρτη, 03-04-2024 και ώρα 12.00 μ.μ., το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθεί διαδικτυακά το Συμβουλευτικό κέντρο γυναικών Αλεξανδρούπολης. Η συνάντηση αυτή αποτελεί δράση στο πλαίσιο της Αξιολόγησης σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα του άξονα «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις».
Αφορμή της οργάνωσης αυτής της συνάντησης με το Συμβουλευτικό κέντρο αποτέλεσε η ολοένα αυξανόμενη εμφάνιση περιστατικών έμφυλης βίας και γυναικοκτονιών και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για το σύγχρονο αυτό κοινωνικό φαινόμενο.
Η διαδικτυακή συνάντηση διήρκησε δύο διδακτικές ώρες και η ενημέρωση έγινε από στελέχη του κέντρου με ειδικότητες: Κοινωνιολόγο, Ψυχολόγο και Νομική Σύμβουλο. Οι ομιλήτριες ενημέρωσαν τους/τις μαθητές/τριες σχετικά με την ταυτότητα, το έργο και τις δράσεις του Κέντρου Συμβουλευτικής καθώς παράλληλα έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την έμφυλη βία. Αναφέρθηκαν ενδελεχώς στις μορφές της έμφυλης βίας, στα προφίλ των θυμάτων και θυτών και στους τρόπους που μπορεί κάποιος να βοηθήσει ώστε να επιτευχθεί η εξάλειψη του φαινομένου. Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσα αναφέρθηκαν. Μετά την παρουσίαση, οι ομιλήτριες δέχθηκαν τις ενδιαφέρουσες και στοχευμένες ερωτήσεις των μαθητών/τριών σχετικά με το εν λόγω φαινόμενο στις οποίες πρόθυμα απάντησαν, δίνοντας το έναυσμα και για περαιτέρω συζήτηση.
Στόχος της συνάντησης ήταν η «γνωριμία» των μαθητών/τριών με το φαινόμενο της βίας, η δυνατότητα να ανιχνεύουν τα σημάδια μιας κακοποιητικής συμπεριφοράς, η ευαισθητοποίησή τους πάνω σε αυτό το ζήτημα αλλά και η αναζήτηση -εκ μέρους τους- τρόπων αποτροπής και εξάλειψης τέτοιων περιστατικών που ταλανίζουν τη σύγχρονη κοινωνία.
Χριστοφορίδου Σοφία, Μαθήτρια Β΄ Λυκείου
Φιλιππούση Ελένη, Φυσικός, Αν. Καθηγήτρια